Artikelen
Public relations: algemene informatie - Ondersteuning vanuit het bureau van de NVDV (2020-05)
Niemand wil het wiel opnieuw uitvinden, daarom denken wij dat kruisbestuiving tussen bureau en leden een belangrijk pluspunt kan zijn. We zetten enkele dingen op een rij:
Corporate story
De corporate story, oftewel het ‘verhaal van de dermatoloog’, is het duurzame verhaal op basis van de kernwaarden van de NVDV en haar leden. Het doel van de corporate story is mensen verbinden en eenheid brengen in wat we als NVDV en als dermatologen willen uitstralen. Daarnaast biedt het houvast aan iedereen die bij de NVDV betrokken is: leden, partners en ook patiënten. Tekstfragmenten uit de corporate story worden gebruikt om PR te ondersteunen.
Teksten van de nvdv-website
Bij het opstellen van de teksten voor de NVDV-site is gebruikt gemaakt van een extern communicatiebureau. Wilt u teksten overnemen? Doe dat vooral. We willen stimuleren dat dermatologen eendrachtig een soortgelijke boodschap ventileren namelijk.
Redigeren van teksten
Hebt u zelf een tekst geschreven voor publicatie op uw website, een folder of een artikel? We hebben een ervaren wetenschapsjournalist die uw teksten kan redigeren. Maak er gerust gebruik van. Voor de goede orde: het gaat niet om het schrijven van teksten maar enkel om ondersteuning door het redigeren ervan.
Interviews in (locale) media
Elke dermatoloog is binnen de eigen regio een ambassadeur van het vak. We willen u daarom aanmoedigen uw stem te laten horen in de lokale media. Dat kan via een opinieartikel of een interview (om twee mogelijkheden te benoemen). Het bureau ondersteunt u op twee manieren: als u een onderwerp hebt voor de krant, laat het ons weten. Wij leggen dan contact met de bewuste krant en proberen een interview te regelen. Bij het afronden van een mogelijk artikel, zijn wij bereid dat artikel journalistiek te bekijken en te redigeren.
Posters en narrowcasting
Via het bureau van de NVDV kunt u een poster of narrowcasting aanvragen, bedoeld voor de wachtkamer. Wij ontwerpen de beelden, drukken de posters af en sturen deze op. De posters en narrowcasting kunnen gemaakt worden met elk tekstfragment uit de corporate story, daarnaast is het ook mogelijk om deze teksten in combinatie met een eigen foto te laten drukken. Ideeën voor teksten of een eigen foto gebruiken? Laat dit aan ons weten!
Social media
Dermatologen die eigen content op social mediakanalen (LinkedIn, Facebook, Instagram, etc) plaatsen vragen wij dit door te geven aan het bureau. Het bureau bekijkt dan of de NVDV daarop kan inspelen en naar de content kan refereren op de eigen kanalen.
Correspondentieadressen
Dr. Eline Kramer-Noels, coördinator
E-mail: e.kramer@nvdv.nl, telefoon: 06 52 38 15 38
Destah Dekker, secretariële ondersteuning
E-mail: d.dekker@nvdv, telefoon (op werkdagen): 030 2006800